Thumbnail D&D Kronieken 2

Door: Thijs Zumbrink
27-11-2011 16:08

Deze sessie hebben we zonder Jan-Paul gespeeld, dus we moesten het gemak van een allesslopende Barbarian even vergeten. En ja hoor, de twee battles die we gedaan hebben waren beiden vrij gevaarlijk, tot op het punt dat we onze characters bijna zagen sterven.

Na het gevecht met de vlammenzee van de vorige sessie waren we wel even toe aan rust om de spellcasters weer de kans te geven hun repertoire bij te vullen. Voor het slapen gaan speelden Fithos en Holly een potje kaarten, waarbij Fithos een stel silver pieces won. Daarna tijd voor rust... "Ohja, waar is Alric eigenlijk?" Alric was ziek geworden en hebben we in de veilige slaapkamer neergelegd.

We hebben snel ontbeten; iedereen behalve Sylaine nam wat van hun rantsoenen. Sylaine maakte een magisch stuk voedsel met behulp van de Necklace of Nurture, door sommigen ook wel de 'Krakeling' genoemd. Hoewel handig in sommige situaties, Fithos vindt maar dat het smakeloos-lijkend eten produceert en zou liever magische belegde pistoletjes hebben. Maar zijn eigen rantsoenen zijn niet veel beter.

Toen was het tijd voor meer avontuur! We gingen voorzichtig terug naar het niveau voorbij het drakenhol, en troffen een hele mooie kamer aan. Er waren twee waterpoelen met kabbelende fonteintjes, planten, een mooi tapijt, en een stel vallen. Holly haalde voorzichtig een val op de vloer uit elkaar, waarna Fithos naar de kast rende en hem open deed. -klik- Er schoten een stel magische projectielen op hem af, maar niks ernstigs. In de kast lagen acht luxe, grote, zachte handdoeken die we natuurlijk niet konden laten liggen!

Geplaatste afbeelding
Een kwaadaardig skelet dat erop uit is om ons te doden.

We liepen terug de gang in naar de volgende deur. Hier verschool zich een duistere kamer achter, een soort cellencomplex. Er waren acht celdeuren waarvan er eentje te openen was: de achterste. Dus we stuurden Holly vooruit om die deur te openen. Dat hadden we beter niet kunnen doen; de deuren openden allemaal, en voordat we echt wisten waar we mee bezig waren, stonden we in een gevecht met acht skeletten, Holly onbereikbaar aan de andere kant van de kamer. De skeletten hadden bepantsering aan en grote zwaarden vast. Gelukkig is Fithos gespeciliseerd in dit soort onheilig ongedierte opruimen. In een aantal pulsen van heilige energie werd een deel van de skeletten opgeruimd, natuurlijk ook niet zonder hulp van Althea die een skelet snel de grond in hamerde, en Sylaine met compaan Archibald. Archibald stierf helaas wel door een paar rake klappen, R.I.P. Tegen het einde van het gevecht begon het toch wel gevaarlijk te worden, en zowel Holly als Fithos werden bewusteloos geslagen. Althea wist Fithos weer op te lappen, en met zijn drie├źn haastten we ons om Holly te redden. Toen dat gelukt was bekeken we of de skeletten nog wat kostbaars bij zich hadden, en besloten we om alle acht zwaarden mee te slepen... (Zie ook: Realistically-encumbered adventurers)

Na het gevecht met de skeletten voelden we ons nog wel fit genoeg voor een tweede gevecht, dus besloten we om niet te rusten. De achterste cel bevatte een deur naar een nieuwe gang, waar we voorzichtig doorheen liepen. Aan het eind van de gang was weer een deur met daarachter een dicht begroeide jungle. We vroegen ons af hoe dit hier zo heeft kunnen groeien, het leek ons in elk geval niet natuurlijk. Holly klom in een boom om wat meer te kunnen zien, want het zicht op grondniveau was dramatisch. Ook vanuit de boom kon ze niet al te veel zien, dus liepen we maar verder. Er verschenen vijanden in de vorm van planten, iets dat nogal nieuw voor ons was! Er kwamen wortels uit de grond en plantenstengels grepen ons vast! We probeerden ze uit alle macht door te hakken en/of te verbranden, en dat leek aardig te lukken.

Geplaatste afbeelding
De Shambling Mound, blijkbaar een gevreesde tegenstander!

We voelden ons wel redelijk winnaars, totdat er een Shambling Mound verscheen! Deze vijand was groot en sterk, en haalde van grote afstand naar ons uit. Alsof dat nog niet erg genoeg was, werden we ook vastgepakt en naar het monster toe getrokken. Sylaine bestookte het beest met vuurballen, Fithos kreeg hulp van een magisch kromzwaard, en Holly en Althea steekten/sloegen er op los, maar niets leek echt indruk te maken. We werden gegrepen en gewurgd, en vooral Holly kreeg het zwaar te verduren. Toen ze bewusteloos was werd ze tegen de muur gegooid, alwaar ze op de grond viel en voor haar leven moest vechten. Fithos schoot te hulp, lapte haar op, om vervolgens zelf ook het slachtoffer te worden. Ook Sylaine en Althea konden niet vrij blijven en voordat we het wisten waren we allemaal in groot gevaar, iedereen werd in de rondte geslingerd. Na erg veel gehak en gebrand begon het monster er toch steeds slechter uit te zien, totdat Sylaine hem er uiteindelijk met de Rod of Scorching Ray van langs gaf. Een flinke vuurstraal, gericht op het monster, was blijkbaar genoeg om hem het loodje te doen leggen. Holly werd snel opgelapt en we hebben het toch maar weer overleefd.

Als dit niet de laatste verdediging van de bad guy is, dan weet ik het ook niet meer. We naderen het hol van de leeuw en krijgen waarschijnlijk een flink gevecht voor onze kiezen. Wat zal ons voor de boeg liggen? Wordt Alric ooit weer beter? Zal Sylaines volgende kikker de daden van 'Archibald de Grote' kunnen evenaren? Zullen de handdoeken ooit van pas komen? Lees het allemaal in de volgende D&D Kronieken!

Reacties
Log in of registreer om reacties te plaatsen.
Mirielle, 27-11-2011 16:22:
Ik ben buitenproportioneel blij met die handdoeken, zonder echt te weten waarom... :P

Thijs Zumbrink, 27-11-2011 16:23:
Door de zachtheid, en de luxe van de kamer waar we ze vonden. We moeten gewoon het hele spel door allerlei luxe items verzamelen en later een villa kopen.