Thumbnail TaZCrash!

Door: Thijs Zumbrink
09-08-2011 01:47

Wie niet heeft gehoord van het spel Nanaca Crash moet het zeker even bekijken! Het verhaal is simpel: je bent een jongen en wordt aangereden door een meisje op een fiets. Ze raakt je nogal hard waardoor je de lucht in vliegt. Vervolgens zal je door allerlei andere meisjes geschopt en geslagen worden waardoor je nog verder vliegt. Maar... Ik denk dat het veel makkelijker te ervaren is dan dat ik het uitleg. Je kunt het spel hier spelen.

Geplaatste afbeelding
Nanaca Crash, een leuke Japanse Flash game.

Er zijn verschillende personages in het spel. De jongens, met uitzondering van jezelf, zijn over het algemeen naar. De turqoise jongen zal je afremmen, en de oranje jongen verandert je hoek, vaak op een slechte manier. De rode, blauwe en gele meisjes zullen je verder slaan, en het groene meisje eindigt het spel door je op te vangen. Het doel, uiteraard, is om zo ver mogelijk te vliegen. De invloed die de speler hierbij kan uitoefenen, is om op tactische momenten een aerial boost (het meisje met de fiets teleport naar je toe en rijdt je opnieuw aan, in de lucht) te activeren.

Nu vind ik de oranje jongen niet echt cool. Hij is stom en zorgt ervoor dat ik gefrustreerd raak. Dit gebeurde op een gegeven moment teveel, dus besloot ik om het spel na te maken, maar dan leuker! Het idee van TaZCrash was geboren.

Geplaatste afbeelding
TaZCrash v0.1.2

TaZCrash heeft een beduidend simpeler uiterlijk. Het is gebaseerd op een ander spelletje dat bestaat uit simpele witte lijnen op een zwarte achtergrond, gecombineerd met geweldige game-muziek. Dat gevoel wilde ik hercreeeren. De speler neemt de vorm van een blokje aan, dat door de verschillende andere blokjes verdergeslagen wordt. En dat alles terwijl het zonnetje rustig schijnt.

Ik heb nog allerlei ideeen om in het spel te stoppen voordat het af is. Zo zijn er nieuwe manieren te bedenken hoe de personen (blokjes) je beinvloeden. Wat dacht je van schilden? Combinaties van bepaalde blokjes achter elkaar raken? Of misschien wel experience en levelups, voor kleine permanente bonussen? Wat ik wel zeker weet is dat er een hardcore mode komt, met luchtwrijving en dat soort zaken! En wie weet maak ik ooit wel multiplayer support zodat je het tegen elkaar op kunt nemen, waarbij de achterliggende speler(s) extra snelheid krijgen om toch bij te blijven.

En dan nu een video!


TaZCrash v0.1.1. Ondertussen zijn er alweer dingen veranderd, zoals het gekke boost-geluidje, en de visuele aanduiding zoals in de screenshot

Reacties
Log in of registreer om reacties te plaatsen.