Thumbnail D&D Kronieken 3

Door: Thijs Zumbrink
28-12-2011 15:39

Bijna twee weken na de afgelopen sessie heb ik een momentje gevonden om het verslag ervan te schrijven. Er is veel gebeurd in de lange sessie, zoveel dat we midden in het grote gevecht gestopt zijn om de volgende keer weer door te spelen.

Custard

Allereerst zijn we teruggegaan naar de kamer waar we Alric ziek hadden neergelegd. Zo te zien ging het alweer wat beter met hem, hij was bij bewustzijn en klaar om vijanden in de pan te hakken. Helemaal beter was hij echter niet; hij heeft een infectie aan zijn oor opgelopen en er stroomt custard uit. Waarschijnlijk een magische ziekte, de ergste soort. Hij veegt af en toe zijn oor af aan een van de handdoeken.

Anyway, we liepen weer naar de jungle kamer waar we de Shambling Mound verslagen hadden. We dachten bijna bij de bad guy te zijn aangekomen, en in zekere zin was dat ook zo. Na drie niveaus in deze vesting waren we relatief dichtbij, maar er zou eerst nog een vermoeiend gevecht op ons pad komen... We liepen een gang in die helemaal vol stond met vallen. Een aantal kon goed ontmanteld worden, maar een Fireball vloog helaas midden de groep in, pijnlijk... Verderop in de gang vonden we twee deuren waarvan er eentje open kon. Saylaine duwde Holly voor de deur, geheel in Sokoban-stijl, en we gingen de kamer binnen.

Daar wachtte een geest-achtige verschijning ons op! Het leek Fithos wel een goed idee om dit als volwassenen uit te praten. Helaas versprak hij zich en noemde de geest een zoon van een moederloze %$&#@ (Diplomacy roll: 1) waardoor het gevecht direct uitbrak. We werden nog wat meer geroosterd door Fireballs, maar het gevecht ging, mede dankzij een van Sylaines kikkers, aardig goed. Eenmaal klaar vonden we een sleutel voor de andere deur.

Mephits

Achter de andere deur lag een van onze ergere nachtmerries. Een portaal waardoor Mephits treden. Het zit namelijk zo: veel van de mephits zijn vrij makkelijk op te ruimen, maar sommigen scheiden een stof uit die zo erg stinkt dat je er spontaan misselijk van wordt. Je kent misschien wel de geur van kadavers die een week in het riool hebben gelegen? Dit is erger, en kan haast alleen maar uit een andere dimensie komen. En ja hoor, er kwamen stinkende mephits uit de portaal. We werden misselijk en volledig uitgeschakeld, maar de meeste mephits gelukkig ook. We trokken ons terug, ziekten wat uit, en kwamen terug om wraak te nemen.

Geplaatste afbeelding
Mephits: duivelachtige wezentjes.

Na het uitputtende gevecht gingen we op zoek naar een rustplek, en kwamen uit bij de kamer waar we de handdoeken gevonden hadden. Fithos werd direct het water in geduwd door Alric en Sylaine (hij hoorde ze nog praten over 'jonassen') en moest de nacht koud en nat doorbrengen. Alric bood zijn excuses aan, vast te gehecht aan de medische krachten van Sarenrae (Fithos' god). Sylaine moest het voorlopig zonder healing doen.

Azazabus

Terug naar de portaal. Na lang nadenken stapten we er doorheen om te kijken wat zich aan de andere kant bevond. De portaal sloot zich onheilspellend, en de geestverschijning kwam weer tevoorschijn. Hij stelde zich voor als Azazabus, en kondigde aan ons te gaan vernietigen. Hij verschool zich achter een krachtveld en sprak verschillende spreuken uit. Sylaine identificeerde deze spreuken als onder andere Armor, Shield en Mirror Image spreuken. Ondertussen stonden voor ons twee skeletten op uit een kuil met botten. De skeletten bleken al een aardige klus, en voordat we het wisten kwam er ook nog een opgeroepen Earth Elemental op ons af.

Geplaatste afbeelding
Onze opstelling in het gevecht tegen Azazabus. De duistere tovenaar is zelf onzichtbaar.

Nadat we deze voorlopige vijanden opgeruimd hadden (met veel vuur van Sylaine overal) konden we Azazabus bereiken bovenaan een lange trap. We deelden een paar rake klappen uit, maar hij werd opeens onzichtbaar en verscheen weer aan de andere kant van de kamer. Op dit moment was het al vrij laat, en Dan liet ons weten dat het gevecht voorlopig nog niet voorbij is (intimiderend nieuws) dus dat we er maar beter mee konden stoppen voor die nacht. Hoe zal het gevecht aflopen? Zal Freedale ooit veilig worden voor de duisternis uit Mount Doom? Hoe smaakt de custard uit Alric's oor? Lees het allemaal in de volgende D&D Kronieken!

Reacties
Log in of registreer om reacties te plaatsen.
Mirielle, 28-12-2011 15:50:
Getver, die custard. ((:

Fun fact! Mephitis is de Romeinse godin van de giftige gassen.
Mirielle, 28-12-2011 15:51:
Was Alric trouwens niet genezen van de custard die uit zijn oor droop nadat hij een dag lang de goden flink had beledigd?